تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین

ساخت وبلاگ

از جمله مهم ترین تفاوت های تنباکو میوه ای با خوانسار میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تنباکو خوانسار بدون طعم دهنده و اسانس می باشد.
  • تنباکو خوانسار در مقایسه با تنباکوی میوه ای دود کمتری تولید می کند.
  • تنباکوی خوانسار نسبت به تنباکوی میوه ای گیرایی بیشتری داشته و سنگین تر است.
  • این در نحوه ی استعمال نیز با یکدیگر تفاوت دارند، برای استفاده از تنباکوی میوه ای آن را باید در سری قلیان ریخته و بعد از پوشاندن روی آن با فویل آلومینیومی زغال را بر روی فویل قرار داد، اما برای استعمال تنباکوی خوانسار باید آن را خیس کرده و زغال را در تماس مستقیم با تنباکو قرار داد.

 

  • تنباکوی خوانسار یا میوه ای
  • این تنباکو نیز مانند دیگر تنباکو ها دارای ماده ی نیکوتین بوده که قطعا برای سلامتی زیان آور است، همچنین استفاده از تنباکوی خوانسار بر روی اعصاب و روان فرد تاثیر گذاشته و باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان مری، بد، حنجره و مثانه خواهد شد علاوه بر این فشار خون و بیماری های قلبی را تشدید و حافظه ی فرد را ضعیف خواهد کرد. به دلیل گیرایی بالا و سنگین بودن تنباکوی خوانسار استفاده از آن برای افراد تازه کار توصیه نمی شود.

کشف خواص مفید بهترین تنباکو قلیان

همانطور که می دانید تنباکو (Tobacco) یا توتون، گیاهی با برگ های پهن است. این گیاه امروزه در بسیاری از مناطق جهان کشت می شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تنباکو در کدام کشور کشف شد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت از آن جایی که در ابتدا تنباکو در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می کرد برای اولین بار نیز توسط کشور آمریکا کشف شد.

آیا تنباکو برازجانی ضدسرطان است؟ خوشبختانه امروزه دانشمندان توانسته اند پروتئینی با نام (Nicotiana alata) در گیاه تنباکو کشف کنند، این پروتئین در مبارزه و درمان بیماری های عفونی مانند ویروس Zika  بسیار مفید است.

تنباکو سنگین

تنباکوی سنگین با بسته بندی تیره مشخص می شود، تنباکوهایی با طعم دوسیب، آلبالو، انگورسیاه، کاپوچینو، سیب ترش در گروه تنباکوهای سنگین قرار دارند.

فواید تنباکو برای بدن

اگر تنباکویی دارای ویژگی هایی مانند گیرایی بالا، دود مناسب و عطر خوب باشد در گروه بهترین تنباکو قلیان در ایران شناخته می شود.

بهترین تنباکو قلیان میوه ای

انتخاب بهترین تنباکو قلیان میوه ای به نظر و سلیقه ی شخصی هر فردی مربوط می شود. اما از محبوب ترین طعم های تنباکو میوه ای می توان به تنباکوی نعناع، پرتقال، دارچین، دوسیب و هلو اشاره کرد.

 

سبک ترین و سنگین ترین طعم تنباکو کدام است؟

انواع طعم های قلیون را در یک تقسیم بندی کلی به دو مدل سبک و سنگین تقسیم می کنند، معمولا افرادی که در مصرف قلیان حرفه ای هستند تمامی طعم ها و سبک و سنگین بودن تنباکو را می شناسند، اما افراد مبتدی معمولا با سوالاتی مانند سبک ترین تنباکو چیست و سنگین ترین تنباکو چیست مواجه می شوند، به طور کلی سبک یا سنگین بودن تنباکو قلیان  به احساسی است که مصرف کننده بعد از کشیدن قلیان تجربه خواهد کرد چرا که برخی افراد بعد از مصرف قلیان حس شادابی و سرحالی و گروهی دیگر سرگیجه و سردرد خواهند داشت.

 

 

تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین...
ما را در سایت تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آوا اکبری amipr بازدید : 427 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 23:39

تنباکو برگ های خشک شده ی گیاه توتون بوده که از آن در سیگار، سیگار برگ و قلیان استفاده می شود. این گیاه در بسیاری از کشور ها کشت می شود. تنباکو در شهر های مختلفی از ایران مانند خوانسار، کاشان، شاهرود، برازجان، جهرم، گلپایگان و… نیز تولید می شود، در گذشته تنباکو به صورت سنتی و بدون اضافه کردن ماده ی دیگری استفاده میشد اما امروزه تنباکوهای میوه ای به خصوص در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد.

نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن تنباکو

برای تولید تنباکوی میوه ای معمولا تنباکوهای خرد شده را شسته و خشک میکنند سبب با اضافه کردن روغن گلیسیرین به آن مدتی صبر میکنند تا تنباکو کاملا نرم شود و در آخر اسانس میوه های مورد نظر را به آن اضافه می کنند.

ویژگی های تنباکوی تقلبی

بسیاری از افراد سودجو از مواد آلوده و غیر بهداشتی همچون خاک اره، پوشال، توتون فاسد و مدفوع حیوانات اقدام به تولید و عرضه ی تنباکو در جامعه می کنند. که منجر به وارد شدن آسیب های جدی به مصرف کنندگان خواهد شد.

خواص تنباکو در طب سنتی

برخلاف تصور عده ای از افراد که تنباکو را ماده ای دودزا می شناسند باید به این نکته اشاره کرد که این گیاه دارای پروتیئن و اسید آمینه های فراوانی است که می تواند با سویا و شیر برابری کند. در گذشته برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها از تنباکو استفاده می کردند، برخی از خواص تنباکو در ذیل آورده شده است.

خواص تنباکو برای شپش

خیس کردن برگ های تنباکو در آب و ماساژ موهای دارای شپش با آب حاصل از آن در درمان شپش موثر است.

خواص تنباکو برای مو

عصاره ی برگ تنباکو موثر در کچلی می باشد و دارای خاصیت ضد کچلی است.

انواع تنباکو میوه ای

تنباکوهای میوه ای با هدف کاهش میزان تلخی تنباکو و با کمک اضافه کردن اسانس تولید می شوند.

برخی از تنباکوهای میوه ای پرطرفدار در ذیل آورده شده است:

  • تنباکوی دو سیب
  • تنباکوی دارچین
  • تنباکو نعناع
  • تنباکوی آلبالو
  • تنباکو لیمو
  • تنباکوی پرتقال
  • تنباکوی انگور
  • تنباکو هلو

تنباکوی دارچین

یکی دیگر از تنباکوهای میوه ای پرطرفدار تنباکو دارچین  می باشد. این تنباکو سرد بوده و باعث ایجاد حس شادابی و نشاط در مصرف کننده خواهد شد. مصرف این تنباکو باعث خوشبو شدن دهان نیز خواهد شد. معمولا در سفره خانه ها و قهوه خانه ها این طعم قابل سفارش نبوده و باید با خریداری تنباکو دارچین در منزل آن را مصرف نمایید.

چطور قلیون طبیعی میوه ای درست کنیم؟

معمولا برای ساخت قلیون از میوه هایی که دارای پوست های ضخیم هستند استفاده میشود استفاده از میوه برای ساخت قلیون سبب می شود تنباکو طعم و عطر خوبی بگیرد. در ساخت قلیون میوه ای کوزه و سری قلیان از میوه ساخته می شود، میتوان از میوه های مختلفی مانند لیمو، طالبی، هندوانه، آناناس، پرتقال و… برای ساخت قلیون میوه ای استفاده کرد.

  • برای ساخت قلیان میوه ای باید ابتدا میوه ی مورد نظر که میتواند آناناس، هندوانه، سیب، پرتقال و… باشد، را از بخش بالایی آن برش زده تا شبیه به کاسه شود.
  • حال با کمک یک قاشق داخل میوه را به خوبی خالی کنید.
  • حفره ای در وسط میوه ایجاد کرده و سری قلیان را برداشته و میوه را جایگزین آن نمایید.
  • در این مرحله تنباکو را در داخل میوه قرار دهید.
  • حال با استفاده از فویل آلومینیومی روی میوه را بپوشانید.
  • بر روی ورق آلومینیومی حفره های کوچکی ایجاد کنید.

 

منبع:  تنباکو قلیان

 

تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین...
ما را در سایت تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آوا اکبری amipr بازدید : 290 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 23:33

چگونه تنباکو بکاریم؟ نحوه کشت تنباکو برازجانی چگونه است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد دوست دارند پاسخ آن را بدانند. توتون یا تنباکو از جمله گیاهانی هستند با برگ های پهن که در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می کنند و امروزه در سراسر جهان کشت می شوند. سال هاست که باغداران و کشاورزان برای استفاده های شخصی یا فروش اقدام به کشت تنباکو می کنند.

آموزش کشت تنباکو

از جمله شرایطی که برای کشت تنباکو باید به آن توجه داشته باشید در ذیل آمده است:

خاک

به طور کلی تنباکو توان رشد در هر خاکی را دارد اما بهتر است که خاک انتخابی برای رشد تنباکو سبک و زهکشی شده باشد. در صورتی که خاک به رنگ تیره و دارای مواد آلی باشد تنباکو تیره رنگ خواهد شد.

آب و هوا

چنانچه تنباکو در محلی کشت شود که بارندگی باشد برگ های تنباکو نازک و شکننده خواهند شد پس بهتر است تنباکو در محیطی با دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد کاشته شود همچنین محیطی که برای کشت تنباکو در نظر گرفته اید نباید در چند سال اخیر دمای کمتر از 0 درجه را تجربه کرده باشد.

روش ساخت تنباکو قلیان در کارخانه

از جمله اصلی ترین دستگاه هایی که برای خط تولید تنباکو میوه ای نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دستگاه کاتر برگ توتون: از این دستگاه به جهت خرد کردن برگ های توتون در کارخانه به صورت اتوماتیک استفاده می شود.
  • میکسر تنباکو: به جهت میکس اسانس با تنباکو می توان از دستگاه میکسر استفاده کرد.
  • دستگاه بسته بندی تنباکو: در آخر برای سلفون کشی و دسته بندی تنباکوی تولیدی استفاده از دستگاه بسته بندی تنباکو در کارخانه الزامی است.

نحوه تهیه تنباکو خوانسار

آیا می دانید تنباکو خوانسار چیست؟ نحوه استفاده از تنباکو خوانسار تنباکو خوانسار تنباکوی اصلی است که بدون هیچ گونه مواد افزودنی و اسانس استفاده می شود. به دلیل اینکه این تنباکو در شهر خوانسار کشت می شد به آن تنباکو خوانسار گفته می شود. این تنباکو سنگین است و گیرایی بالایی دارد. دود تنباکو خوانسار کم می باشد.

روش صحیح تنباکو گذاشتن به این صورت است که برای چاق کردن و آماده سازی تنباکو خوانسار باید آن را در سری قلیان گذاشته و با ورق آلومینیومی بپوشانید. در آخر با قرار دادن ذغال های گذاخته بر روی فویل حرارت به صورت غیر مستقیم به تنباکو می رسد البته برای مصرف در زمان استفاده از تنباکو برای قلیان ،زغال های داغ باید به صورت مستقیم بر روی تنباکو خوانسار باشد.

منبع: تنباکو قلیان

 

 

 

تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین...
ما را در سایت تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آوا اکبری amipr بازدید : 309 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 23:33

تنباکو برگ های خشک شده ی گیاه توتون بوده که از آن در سیگار، سیگار برگ و قلیان استفاده می شود. این گیاه در بسیاری از کشور ها کشت می شود. تنباکو در شهر های مختلفی از ایران مانند خوانسار، کاشان، شاهرود، برازجان، جهرم، گلپایگان و… نیز تولید می شود، در گذشته تنباکو به صورت سنتی و بدون اضافه کردن ماده ی دیگری استفاده میشد اما امروزه تنباکوهای میوه ای به خصوص در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد.

نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن تنباکو

برای تولید تنباکوی میوه ای معمولا تنباکوهای خرد شده را شسته و خشک میکنند سبب با اضافه کردن روغن گلیسیرین به آن مدتی صبر میکنند تا تنباکو کاملا نرم شود و در آخر اسانس میوه های مورد نظر را به آن اضافه می کنند.

بسیاری از افراد سودجو از مواد آلوده و غیر بهداشتی همچون خاک اره، پوشال، توتون فاسد و مدفوع حیوانات اقدام به تولید و عرضه ی تنباکو لیمو نعناع - 50 گرمی در جامعه می کنند. که منجر به وارد شدن آسیب های جدی به مصرف کنندگان خواهد شد.

پرتقال یکی از میوه های محبوب است و طعم تنباکوی پرتقال نعنا نیز همانند نوشیدن یک لیوان پرتقال حس خوبی به مصرف کننده می دهد به خصوص که این طعم تنباکو همراه با اسانس نعناع همراه است و همین امر باعث می شود با کام گیری، حس خنکی را نیز تجربه کنید. پرتقال نعنا آس پلاس در گروه تنباکوهای میوه ای سبک و سرد قرار دارد.

تنباکو پرتقال نعناع آس پلاس

از اصلی ترین ویژگی های تنباکو میوه ای پرتقال نعنا می توان به کام دهی عالی، خوشبو کردن دهان، آرامش بخش، رایحه و عطری بی نظیر و ماندگاری طولانی مدت اشاره کرد.

تنباکو پرتقال نعنا سبک یا سنگین

تنباکوی پرتقال و نعناع هر دو جزء تنباکوهای سبک هستند به همین دلیل ترکیب این دو تنباکو نیز در گروه تنباکوهای سرد و سبک می باشد.

بهترین مارک تنباکو پرتقال نعنا

به دلیل وجود محصولات تقلبی و بی کیفیتی که این روزها در بازار موجود می باشد، لازم است برای خرید بهترین تنباکو پرتقال نعناع از برندها و مجموعه های معتبر اقدام به خرید نمایید.

امین توتون عرضه کننده ی تنباکوهای با کیفیت آس پلاس از جمله تنباکو پرتقال نعناع در بسته های 50 و 250 گرمی می باشد.

تنباکو دوسیب - 50 گرمی

از مهمترین ویژگی های این تنباکو می توان به ماندگاری طولانی مدت، کام دهی عالی، طعم بی نظیر و عطر و رایحه ای عالی اشاره کرد. همان طور که اشاره شد این تنباکوی میوه ای در گروه گرم ترین و سنگین ترین انواع تنباکو قرار دارد. از آن جایی که در تهیه ی تنباکو دوسیب از اسانس سیب استفاده شده است همین امر سبب ایجاد عطر و رایحه ی دلپذیر این تنباکو می شود.

این تنباکو در انواع مختلف تنباکوهای ترکیبی شامل تنباکو دوسیب یخ، تنباکو دوسیب نعنا، تنباکو دوسیب شلیل، تنباکو دوسیب آلبالو، تنباکو دوسیب پرتقال و تنباکو دوسیب خیار طرفداران خاص خود را دارند.

تشخیص تنباکو دوسیب اصل

برای تشخیص تنباکو دوسیب اصل از تقلبی حتما از مراکز معتبر اقدام به خریداری کرده و توجه داشته باشید که تنباکو دارای روکش و برچسب باشد، یکی از روش های تشخیص تنباکو دوسیب اصل از تقلبی، بوی بد دهان بعد از مصرف تنباکوی تقلبی می باشد تنباکوهای با کیفیت دوسیب دارای طعمی ملس و عطری خوشایند هستند.

منبع: تنباکو قلیان

 

 

تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین...
ما را در سایت تنباکو میوه ای، تباکو سبک، تنباکو سنگین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آوا اکبری amipr بازدید : 466 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 23:32